Geert Wilders PVV verkozen tot Haagse Kanjer

Geert Wilders de Haagse Kanjer.

’Ik ben toch niet gek !!!!’

’Ik ben toch nie agtelijk’, is een parodie op de Media Markt-slogan ’Ik ben toch niet gek’. Daarnaast hebben de mannen de merknaam Media Markt verbasterd tot ’Meidia Mallaut’.

Geert Wilders zit totaal niet met de Haagse scheurkalender waarop met hem de draak wordt gestoken. “Haagse humor. Relax Media Markt. Satire is satire”, schrijft de PVV-leider op twitter. Op een foto poseert hij met een brede glimlach met de bewuste kalender.

De makers van de scheurkalenderzijn, Robert-Jan Rueb, Sjaak Bral en Marnix Rueb. „Iedereen kan toch zien dat dit parodie is?”, zegt een ietwat verbolgen Robert-Jan Rueb. De mannen brachten de kalenders uit in eigen beheer, en inmiddels zijn er zo’n 15.000 verspreid over heel Nederland. „Nadat we van de schrik waren bekomen, moesten we er eigenlijk wel om lachen. Dat zo’n groot bedrijf zich hier druk om maakt. Laat dat kort geding maar komen.”

Elektronicaketen Media Markt heeft de uitgever van de Groen-Geile (Haagse) Scheuâhkalendâh 2014 met een kort geding gedreigd als deze hun kalender niet onmiddellijk uit de schappen verwijdert. ‘Het gevaar dreigt van verwarring bij het publiek en verwatering van het merk’, schrijft de advocaat van het concern aan de maker van de kalender, uitgeverij Kap Nâh. Daarom moet de uitgever alle kalenders uit de winkel halen. Volgens advocaat Erica Schruer maakt uitgeverij Kap Nâh! inbreuk op het auteurs- en beeldrecht van Media Markt.

Ook zouden de mensen zomaar het idee kunnen krijgen dat de Media Markt zelf kritiek heeft op de PVV en haar leider. En dat is natuurlijk geenszins de bedoeling. Nadat eerder al Geert Wilders aangaf geen probleem te hebben met de prent, ziet nu ook de Media Markt bij nader inzien af van verdere actie.  nog meer

Media Markt kan toch lachen om reclameparodie Wilders

RTVWEST 02.12.2013 DEN HAAG – Media Markt onderneemt toch geen actie tegen de Haagse ‘Groen-Geile Scheuâhkalendâh’. De elektronicazaak wilde de kalender uit de schappen omdat er een parodie op de Media Markt-reclame in staat met Geert Wilders in de … Lees verder

Mediamarkt kan nu toch lachen om Groen-Geile Scheurkalender

Den HaagFM 02.12.2013 De Mediamarkt spant toch geen kort geding aan om de Groen-Geile Scheurkalender uit de schappen te halen. Het electronica…lees meer

Geert Wilders lacht om parodie in ‘Groen-Geile Scheuâhkalendâh’

RTVWEST 02.12.2013 DEN HAAG – Geert Wilders kan wel lachen om de parodie op elektronicazaak Media Markt in de Haagse ‘Groen-Geile Scheuâhkalendâh’. Volgens de politicus is het ‘Haagse humor’. Lees verder

Wilders waardeert Haagse humor

Telegraaf 02.12.2013 Geert Wilders zit totaal niet met de Haagse scheurkalender waarop met hem de draak wordt gestoken. “Haagse humor. Relax Media Markt. Satire is satire”, schrijft de PVV-leider op twitter. Op een foto poseert hij met een brede glimlach met de bewuste kalender. Op de ’Scheuâhkalendâh 2014’ staat een afbeelding van Wilders met daarboven de tekst ’Ik ben toch nie agtelijk’, een parodie op Media Markt-slogan ’Ik ben toch niet gek’. Daarnaast hebben de mannen de merknaam Media Markt verbasterd tot ’Meidia Mallaut’.

Gerelateerde artikelen

02-12: Rel om Wilders op kalender

Sjaak Bral verbijsterd over rel Media Markt om Haagse scheurkalender

RTVWEST 02.12.2013 DEN HAAG – Sjaak Bral, een van de mannen achter de Haagse Groen-Geile Scheuâhkalendâh, vraagt zich af of de advocaat van elektronicaconcern Media Markt zijn huiswerk wel goed heeft gedaan. Lees verder

Rel om Wilders op kalender

Telegraaf 02.12.2013 Ze schrokken zich lam, toen er een brief van een Rotterdams advocatenkantoor op de mat plofte. Hagenaren Robert-Jan Rueb, Marnix Rueb en Sjaak Bral ontwierpen een in hun ogen onschuldige scheurkalender vol Haagse humor. Maar elektronicaketen Media Markt ziet dat anders en dreigt met een kort geding. Op de zogeheten ’Scheuâhkalendâh 2014’ wordt de draak gestoken met Geert Wilders. Boven een foto van hem staat ’Ik ben tog nie agtelijk’, een parodie op Media Markt-slogan ’Ik ben toch niet gek’. 

Media Markt boos over parodie op Wilders in ´Groen-Geile Scheuâhkalendâh’

RTVWEST 02.12.2013 DEN HAAG – Elektronicazaak Media Markt wil dat alle ‘Groen-Geile Scheuâhkalendâhs’ uit de handel worden gehaald. Op de kalender, die vol staat met Haagse ongein, tegelwijsheden en licht erotische materiaal, is op ‘Twaaluf … Lees verder

Den Haag in 60 seconden: Mediamarkt wil groen-gele kalender bannen

Den HaagFM 02.12.2013  In het nieuwsprogramma Den Haag in 60 seconden van Den Haag FM zie je dagelijks het belangrijkste nieuws uit je stad. Di…lees meer

MediaMarktwilGroen-GeileScheuâhkalendâhuitdewinkel

Den HaagFM 02.12.2013 De elektronicaketen Media Markt wil dat de ‘Groen-Geile Scheuâhkalendâh’ uit de winkel wordt gehaald. Op de …lees meer

Advertenties

2 Reacties op “Geert Wilders PVV verkozen tot Haagse Kanjer

  1. GEERT WILDERS DE HAAGSE KANJER
    – S C H E U R K A L E N D E R –

    Prachtig, uit de kunst,amazing fenomenaal, satire op satire, de gekheid niet met Geert Wilders, integendeel juist …’ nie agtelijk ‘. Komt `s-Gravenhage,
    La Haye, Die Haghe, het Haagje van Den Haag aan het Spoei,, nota bene aanstonds in 2014, toch mooi van pas !!

  2. Pingback: Geert Wilders – Kanjer van het jaar 2013 « Debat in de Digitale Hofstad

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s